Meteen naar de inhoud
Sam's Study Miniatuur Winkeltje Bibliotheek
Home » Miniatuur Winkeltje Sam’s Study van Robotime [Review]

Miniatuur Winkeltje Sam’s Study van Robotime [Review]

• 5 min read

Geschatte leestijd: 6 minuten

Gelukkig, in Sam’s Study brandt nog licht! Gezellig en knus scan ik de verschillende boektitels in de kasten aan de wand. Een LED-lampje aan het plafond verlicht dit miniatuur diorama vol boeken. Het miniatuur boekenwinkeltje straalt rust en gemoedelijkheid uit. Zin om hem zelf in elkaar te zetten? Als miniatuur bouwpakket zet je alle boekenkasten en boeken in elkaar. Lekker knutselen op schaal 1:24. Sam’s Study is één van de eerste – en meest verkochte – ontwerpen van Robotime, wat bekend staat om zijn vrolijke en creatieve DIY hobbypakketten die wereldwijd mensen blijven verbazen. Ik neem je mee in de verschillende details in en rondom dit miniatuur winkeltje die ik zelf stap voor stap bouw.

Sam’s Study in het kort

• Met 3 LED-lampjes
  • Schaal: 1:24
  • Tijd: +/- 20 uur
  • Leeftijd: 12+
  • Lijm, verf, pincet en kwast inbegrepen
  • Zelf lijmen, knippen en snijden
  • Engelse handleiding met duidelijke afbeeldingen

Afmetingen en Materiaal

• Materiaal: papier, hout en karton
  • Afmetingen: 225 x 185 x 190 mm

Uitpakken miniatuur winkeltje Sam’s Study

Het miniatuur winkeltje Sam’s Study kreeg ik in een compact kartonnen doosje. Als ik vervolgens het label met de opdruk van Sam’s Study van de doos afhaal en ik de doos open, dan valt mijn oog op een geordend stapeltje zakjes met onderdelen en papier. Zoals je op de foto’s kunt zien ben ik alvast begonnen het maken van de boekenkasten (lees: de eerste stappen uit de handleiding). Dus wees gerust; je mag écht alles zelf in elkaar zetten.

Wat krijg je en wat heb je zelf nodig?

In het Sam’s Study miniatuur bouwpakket zit een pincet, wat verf, een verfkwastje en lijm. Naast natuurlijk alle onderdelen van hout, papier, stof en karton. Maar om je miniatuur winkeltje a.k.a. bibliotheek te maken heb je nog het volgende nodig:

Charme van Sam’s Study

De charme van het miniatuur winkeltje Sam’s Study zit in de kleine details zoals de boeken (sommige met inhoud!) en de accessoires. De kasten vol boeken vullen zich niet vanzelf. Een behoorlijk klusje maar dat is het meer dan waard. Voor een paar uur per dag offline fröbelen aan een project van max. 20 uur. Is je miniatuur boekenwinkeltje a.k.a. studeerkamer af? Dan zou die in je eigen grote-mensen-boekenkast niet misstaan. Lichtjes aan en genieten van wat je zelf gebouwd hebt!

Bouwpakket voor volwassenen

Zoals je hierboven al las kan het een mooie uitdaging zijn. Door de grote hoeveelheid kleine voorwerpen en handelingen is Sam’s Study geschikt voor iedereen boven de 12 jaar. Een bouwpakket voor volwassenen dus en daarmee een prettig alternatief voor bijvoorbeeld een traditioneel modelbouwwerk of een puzzel van 1000 stukjes.

Handleiding Sam’s Study

Stapsgewijs bouw je Sam’s Study aan de hand van een duidelijke Engelstalige handleiding. De bouwstappen zijn genummerd en voorzien van bondige Engelse instructies en duidelijke kleurenafbeeldingen waarop de handeling staat. Helaas is er geen Nederlandse versie van de handleiding beschikbaar. Mijn ervaring leert dat als je er lekker de tijd er voor neemt, je alles goed moet kunnen maken.

Robotime en Rolife

Waar ken je Robotime van? Misschien nog helemaal niet. Robotime bestaat als bedrijf sinds 2007 toen zijn voorganger Noahrobot Research Center (2004) in Beijing hernoemd werd. Het Chinese Robotime groeit al jaren gestaag door en ontwikkelt jaarlijks meerdere nieuwe producten onder verschillende submerken die al geruime tijd wereldwijd verkocht worden. Naast Robud en ROKR is Rolife een populair submerk vol miniatuur huizen en nog meer moois om zelf te maken om zo je huis aan te kleden.

Minpuntjes

Niet echt minpuntjes maar eerder tips:

Haal even twee knoopcelbatterijtjes (CR2032) in huis.

Het open design trekt meer huisstof aan, een transparante behuizing (stofkap) of een stofvrije plek is aan te raden

Pluspunten

Drie(!) LED-lampjes

Door het halfopen design goed te bewonderen

Geen extra lijm nodig

Duidelijke handleiding

Waar is Sam’s Study te koop?

Ik heb het bouw- en knutselvirus te pakken. Wat jij? Laat het me weten! Misschien heb je wel een creatieve manier gevonden om accessoires anders in te delen óf maakt Sam’s Study bij jou thuis deel uit van een groter – maar miniatuur – geheel. Reageer en/of deel een foto. Succes én PakketGeluk! 😉

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.